MIDSOMMAR

07.06.2014 13:46

Snart är det midsommar, en högtid många förknippar med god mat, snaps och ett gott sällskap. Men för mig så innebär det ångest. Jag ser fram emot att umgås med min familj men får ångest av tanken på all maten. Under dessa år som jag varit sjuk så har det gått upp och ned. Jag har haft perioder då det gått hyffsat bra och perioder då det gått riktigt dåligt med maten. Just nu så går det inte så bra, jag är inne i en svältperiod så jag är lite nervös inför midsommar. Jag vet inte om jag kommer att kunna äta, men jag försöker att inte grubbla så mycket över det nu för då blir jag bara stressad. Tänker istället att det är två veckor dit nu och mycket kan hända. Jag hoppas att jag klarar av att äta lite av allt utan att få ångest och att jag lyckas njuta av en denna högtid som jag annars alltid har sett fram emot. Om jag inte äter så vet jag även att min familj kommer att kommentera detta och försöka puscha mig till att ta lite iaf. Det är sjukt jobbigt. Jag vet att dom bara vill väl men jag hatar när jag blir puschad till att äta när min hjärna är helt inställd på att inte göra det. Samtidigt så får jag så dåligt samvete när de ser att jag inte äter. Jag ser deras hjälplöshet och lidande och det är det värsta med allt. Hur som helst så kommer det att bli en riktig utmaning och jag ska göra mitt bästa för att jag ska lyckas!!!